Välkommen

Välkommen till alla er som delar vårat intresse för Strävhårig Vorsteh och Irländsk Röd Setter!
Här kan du läsa om våra hundar och vad vi hittar på med dem.

söndag 21 oktober 2012

Jakt i finvädret

Lördagen bjöd på några minusgrader, ett otroligt härligt och soligt väder :)
Mormor och morfar tog hand om lille Olle under tiden som jag och Magnus begav oss ut i skogen för att jaga med Culan, Zasca och Kvikk. Peppra börjar vara i höglöpen nu så hon fick stanna hemma med Olle.

Culan, Magnus, Zasca och Kvikk

Vädret var som sagt gudomligt men det var skarpt och det knastrade ordentligt när vi gick så fåglarna måste ha hört oss på en kilometers håll... Det blev inte de där 14 fågelsituationerna som Magnus hade förra helgen när han var ut och jaga trots att vi gick på samma mark men vad gör väl det :)
Hundarna fick springa och vi fick också röra på oss och få frisk luft :)

Zasca står en bit bort och Culan och Magnus
smyger närmare

Kvikk som fick följa på jakt för allra första gången fattade inte riktigt vad det gick ut på. Han sökte stundtals riktigt bra men sen tyckte han att det var roligare att äta blåbär :)
När Culan stod för fågel lite senare och han fick komma in i riktigt färsk fågelvittring så blev det fart på långbena :)

Kvikk

Han är otroligt lättsam att ha och göra med och det känns skönt. Han gick med mig hela tiden utan att dra i kopplet och jag måste säga att jag är imponerad :)

Duktig kille :)


Jag önskar att jag hade haft ett redigeringsprogram så att jag kunde ta bort kvisten som skymmer Zasca på bilden nedan men man kan ju tänka sig hur hon ser ut.

Zasca i ett fast stånd på fågel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar